|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
Histerie matematyczne. Gry i zabawy z matematyką |
Histerie matematyczne. Gry i zabawy z matematyką |
|
|
|
Autor: |
Stewart Ian | Wydawnictwo: |
Prószyński i S-ka |
Kategoria: |
Inne | cena detal. brutto: |
29.90 zł | format: |
14,5 x 22,5 |
ISBN: |
978-83-7469-459-9 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
240 | rok wydania: |
2007 | data dod.: |
2007-02-02 |
|
|
Opis:
Czy szachownicę bez dwóch pól można przykryć kostkami domina? Czy wielościan sklejony ze sztywnego kartonu będzie sztywny? Dlaczego grzanki spadają masłem na dół? Czy rozcinając kulę na części można uzyskać dwie kule o tym samym promieniu? Co kupować, grając w Monopol? Jak coś ujawnić, nie ujawniając niczego? Ilu robotników budowało piramidy? Czy można mieć pewność zwycięstwa w grze i nie wiedzieć, jak je odnieść? Czy w sali pełnej luster może istnieć punkt, nieoświetlony przez płomień zapałki?
<br>
Na te i wiele innych pytań odpowiada z brytyjskim poczuciem humoru Ian Stewart, pokazując, że od zwykłej codzienności do poważnej - i jednocześnie przyjemnej! - matematyki jest znacznie bliżej, niż się wielu osobom wydaje. Matematyka nie jest bowiem ani dziedziną martwą, ani ostatecznym narzędziem do oceny zdolności uczniów. Jest za to, i nikt nie zdoła tego podważyć, niedostrzegalnym szkieletem naszej cywilizacji. |
|
|
|
|