|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
|
|
|
Autor: |
Amana Fontanella-Khan | Wydawnictwo: |
Wielka Litera |
Kategoria: |
Literatura faktu, reportaż | cena detal. brutto: |
34.90 zł | format: |
13,5 x 20,5 |
ISBN: |
978-83-64142-21-5 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
304 | rok wydania: |
2013 | data dod.: |
2013-10-31 |
|
|
Opis:
„Historia Różowego Gangu” to inspirująca opowieść o odwadze kobiet, ich przebudzeniu i sprzeciwie. Jak boginie z tysiącletnich mitów, Hinduski walczą dziś z demonami - przemocą, korupcją, dyskryminacją. Ich determinacja i bambusowe kije zachwiały poczuciem bezkarności w kraju, w którym ofiary przywykły do milczenia. Teraz wspólnie pokonują tysiące pojedynczych krzywd. Zmieniają Indie co dzień, nitka po nitce tkają lepszą rzeczywistość.”
Paulina Wilk
Triumf gangu kobiet walczącego z przemocą.
Sampat Pal Devi chciała się uczyć, ale w wieku dwunastu lat wydano ją za mąż za sprzedawcę lodów. Zakazano jej uczęszczania do szkoły i szybko została matką pięciorga dzieci. Ale Sampat Pal nie mogła pogodzić się z faktem, że nie ma prawa decydować o własnym życiu. Jej złość i sprzeciw wobec hinduskiemu porządkowi społecznemu uczyniły z niej szefową damskiej brygady walczącej o sprawiedliwość, która dziś zrzesza około 20 000 członkiń i jest siłą, z którą liczą się politycy.
Kobiety "umundurowane" w różowe sari - ich znak rozpoznawczy - i uzbrojone w „lathi”, bambusowe kije, postawiły sobie za cel interweniowanie wszędzie tam, gdzie inne kobiety są ofiarami przemocy i niesprawiedliwości, a bierność państwa tłumaczy się tradycją. |
|
|
|
|