Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Moąesz określia warunki przechowywania lub dostepu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
 
 
 
 
login: hasło:
  Strona główna nowo?ci zapowiedzi Tania ksi??ka Oferta na nagrody Moje konto
  współpraca kontakt i dojazd
 
2024-04-23
2024-04-22
2024-04-17
2024-04-16
2024-04-11
2024-04-09
2024-04-08
2024-04-07
2024-04-03
2024-04-02

::Albumy
::Astrologia, parapsychologia
::Atlasy, plany, mapy
::Biografie, wspomnienia, wywiady
::Dla dzieci i młodzieży - literatura
::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe
::Dla najmłodszych
::Edukacja
::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo
::Encyklopedie, słowniki, leksykony
::Eseje
::Fantastyka
::Film
::Gry fabularne
::Gry i puzzle
::Historyczne
::Humor, aforyzmy, przysłowia
::Inne
::Judaistyka
::Kalendarze
::Komiksy
::Książki audio
::Kulinaria
::Lektury szkolne
::Literatura
::Literatura faktu, reportaż
::Literatura obcojęzyczna
::Literatura piękna - obca
::Literatura piękna - polska
::Literatura popularnonaukowa
::Medycyna, ziołolecznictwo
::Nauka i technika - popularnonaukowe
::Nauki humanistyczne
::Opowiadania
::Poezja
::Poradniki
::Powieści
::Przewodniki turystyczne
::Publicystyka, esej
::Religia, religioznawstwo
::Romanse
::Sensacja, kryminał, horror
::Socjologia
::Sport
::Sztuka
::Ściągi, opracowania
::Tradycje i obyczaje

Przed obrazem. Pytanie o cele historii sztuki

Przed obrazem. Pytanie o cele historii sztuki
Autor:
Didi-Huberman Georges
Wydawnictwo:
Słowo / obraz terytoria
Kategoria:
Sztuka
cena detal. brutto:
48.00 zł
format:
16 x 24,5
ISBN:
978-83-7453-036-1
oprawa:
broszura
stron:
220
rok wydania:
2011
data dod.:
2011-09-27
Opis:

Książka Georges'a Didi-Hubermana "Przed obrazem" dokonuje gruntownego przewartościowania zasad stojących u podstaw historii sztuki i stawia podwaliny pod jej nową koncepcję. Didi-Huberman rozwija pytanie: jak patrzymy? Według autora, nie tylko za pomocą oczu i spojrzenia. W jego ujęciu widzenie wiąże się w wiedzą, co sugeruje, że oko naiwne nie istnieje, że obrazy obejmujemy również słowami, procesami poznania i myślowymi kategoriami.
Sposobów nowej krytyki poznania obrazu szuka Didi-Huberman u Freuda. Akt patrzenia jest u niego dosłownie "otwarty", to znaczy - jak pisze autor - najpierw rozdarty, potem rozpostarty: między reprezentacją a prezentacją, między symbolem a symptomem, określeniem i nadokreśleniem, a ostatnio - między widzialnością a wizualnością. W ujęciu Didi-Hubermana spokojne, metafizyczne i pozytywistyczne równanie między widzeniem a wiedzą ustępuje miejsca zasadzie niepewności, w której spojrzenie opiera się na "nie-wiedzy", a obraz wymyka się oku. Tak przedstawiają się, według autora, pryncypia nowej historii sztuki.


Zobacz koszyk

Ilustrowane Pismo Święte dla dzieci I Komunia
Jude Winkler
Ilustrowane Pismo Święte
-
Ilustrowany atlas biblijny dla dzieci
-
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu Pamiątka I Komunii Świetej Obwoluta
-
więcej

Nie śpię. Osobisty reportaż z życia bez snu
Anders Bortne
Sobotnia szkoła piękności
Marsha Mehran
Krwawe zbrodnie
Lovinger-Richard Colette
Wybory
Ruta Sepetys
Pisarze i dzieła do gimnazjum
-
Atlantyda - 1 - Sheba
François Froideval
Rio Grande Reportaż o granicy
Francisco Cantú
Dramaty kobiet. Córka Gangesu
Asha Miro
Tyrmand Pisarz o białych oczach
Marcel Woźniak
Zawsze będziemy mieli Paryż
Emma Beddington
więcej

:: Polityka Plików Cookie
2005-2016 © Hurnex