|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
Znalezione - przywłaszczone. Eseje wybrane 1971 - 2001 |
Znalezione - przywłaszczone. Eseje wybrane 1971 - 2001 |
|
|
|
Autor: |
Heaney Seamus | Wydawnictwo: |
Znak |
Kategoria: |
Inne | cena detal. brutto: |
38.00 zł | format: |
14 x 20,5 |
ISBN: |
83-240-0325-8 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
324 | rok wydania: |
2003 | data dod.: |
2009-10-29 |
|
|
Opis:
Tom Znalezione - przywłaszczone obejmuje eseje pisane przez Seamusa Heaneya w latach 1971-2001, niektóre z nich publikowane we wcześniejszych zbiorach. W pierwszej części książki przeważają kwestie autobiograficzne związane z rodzinną Irlandią, w części drugiej - dotyczącej dokonań poszczególnych poetów - pomieszczone zostały szkice krytycznoliterackie. Jak wyjaśnia autor w przedmowie, większość esejów w tym zbiorze ma swoje źródło w doświadczeniu czytelniczym: w zachwycie, jakie budzi zetknięcie z poezją, i w chęci zachowania zawartego w niej dobra, wszystkie zaś teksty łączy poszukiwanie odpowiedzi na zasadnicze pytania o sposób życia i pracy poety, o związek, jaki powinien łączyć twórcę z jego własnym miejscem, literackim dziedzictwem i współczesnym mu światem.
|
|
|
|
|