|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
ŚMIESZNA DWUZNACZNOŚĆ ŚWIATA KTÓRY OSZALAŁ |
ŚMIESZNA DWUZNACZNOŚĆ ŚWIATA KTÓRY OSZALAŁ |
|
|
|
Autor: |
- | Wydawnictwo: |
Fronda |
Kategoria: |
Literatura faktu, reportaż | cena detal. brutto: |
28.00 zł | format: |
14 x 20 |
ISBN: |
978-83-60335-98-7 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
280 | rok wydania: |
2009 | data dod.: |
2009-02-16 |
|
|
Opis:
Po Dolinie nicości, uznawanej słusznie za jedną z najciekawszych powieści naszego dwudziestolecia, dostajemy do rąk książkę Wildsteina eseisty, krytyka i znawcy współczesnej kultury. Zawarte w ŚMIESZNEJ DWUZNACZNOŚCI ŚWIATA eseje dotykają rozmaitych przejawów współczesnej sztuki, traktując ich opis jako pretekst do intrygujących analiz i rozważań kulturoznawczych. W błyskotliwych, erudycyjnych tekstach tej książki uderza rzadka umiejętność widzenia subtelnych koligacji dzisiejszej kultury z jej dawnymi formami; dar odkrywania podskórnych powiązań, zaskakujących ewolucji i ciągów przyczyn. Wildsteina interesują "idee w działaniu": ścięgna łączące teorię z rzeczywistością sztuki, kultury masowej, a wreszcie - z wartościami i przekonaniami bezwiednie przyjmowanymi przez współczesnych twórców. Krytyczne zainteresowanie, z jakim Wildstein przygląda się współczesnej kulturze, wolne jest od jednostronności, którą dobrze znamy z tradycjonalistycznych, czy nowo lewicowych krytyk upadłego świata. Autor nie udaje krytyka bez właściwości. Nie ma w nim jednak nawet cienia częstego dziś neobolszewickiego manicheizmu krytyki. |
|
|
|
|