|
::Albumy | ::Astrologia, parapsychologia | ::Atlasy, plany, mapy | ::Biografie, wspomnienia, wywiady | ::Dla dzieci i młodzieży - literatura | ::Dla dzieci i młodzieży -popularnonaukowe | ::Dla najmłodszych | ::Edukacja | ::Ekonomia, zarządzanie, prawoznawstwo | ::Encyklopedie, słowniki, leksykony | ::Eseje | ::Fantastyka | ::Film | ::Gry fabularne | ::Gry i puzzle | ::Historyczne | ::Humor, aforyzmy, przysłowia | ::Inne | ::Judaistyka | ::Kalendarze | ::Komiksy | ::Książki audio | ::Kulinaria | ::Lektury szkolne | ::Literatura | ::Literatura faktu, reportaż | ::Literatura obcojęzyczna | ::Literatura piękna - obca | ::Literatura piękna - polska | ::Literatura popularnonaukowa | ::Medycyna, ziołolecznictwo | ::Nauka i technika - popularnonaukowe | ::Nauki humanistyczne | ::Opowiadania | ::Poezja | ::Poradniki | ::Powieści | ::Przewodniki turystyczne | ::Publicystyka, esej | ::Religia, religioznawstwo | ::Romanse | ::Sensacja, kryminał, horror | ::Socjologia | ::Sport | ::Sztuka | ::Ściągi, opracowania | ::Tradycje i obyczaje |
|
|
Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży (Horyzonty Nowoczesności. Tom 66) |
Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży (Horyzonty Nowoczesności. Tom 66) |
|
|
|
Autor: |
Wieczorkiewicz Anna | Wydawnictwo: |
Universitas |
Kategoria: |
Nauki humanistyczne | cena detal. brutto: |
42.00 zł | format: |
14 x 20 |
ISBN: |
97883-424-2204-6 |
oprawa: |
broszura |
stron: |
386 | rok wydania: |
2012 | data dod.: |
2014-04-02 |
|
|
Opis:
Książka odwołuje się do tekstów bardzo różnych - poczynając od klasycznych pozycji poświęconych turystyce (takich jak semiotyczne ujęcie Deana MacCannella) poprzez szczegółowe socjologiczne i antropologiczne analizy, jakie można znaleźć w Rocznikach Badań Turystycznych (Annals of Tourism Research), a kończąc na postmodernistycznej eseistyce. W toku narracji stopniowo ukazywane są pojęcia kluczowe dla współczesnych rozważań nad turystyką (takie jak na przykład „autentyczność"). Zasadnicze znaczenie ma jednak tkanka rzeczywistości, jawiąca się za sprawą popularnych tekstów i obrazów (reklam, beletrystyki, filmów), posługujących się symbolami wziętymi z obszaru turystyki. Współtworzą one specyficzny, żywotny kulturowo język. Jak dotrzeć do tego języka? Jak zrozumieć potrzebę jego powstania? Czy to, że posługujemy się nim wpływa na sposób przeżywania naszego życia? Te właśnie kwestie kierują przedstawioną w książce refleksją. |
|
|
|
|